Tekstgrootte
Iedere school heeft, wettelijk verplicht, een medezeggenschapsraad (MR). De medezeggenschapsraad denkt en beslist mee over schoolzaken en levert daarmee een constructieve bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De MR bestaat uit zes leden, evenredig verdeeld over personeel en ouders. Er wordt ongeveer zes maal per jaar vergaderd. Afhankelijk van het onderwerp heeft de MR instemmingsrecht of adviesrecht . Het adviesrecht is, zoals het woord al zegt, niet bindend en de directie kan hier van afwijken. Daarnaast heeft de MR initiatiefrecht. Dat wil zeggen dat ze zaken bespreekbaar kan maken en zelf voorstellen kan doen. Deze voorstellen kunnen besproken worden in de MR vergadering, maar hoeven niet aangenomen te worden door de directie. De MR heeft zich te houden aan de statuten. De vergaderingen zijn openbaar, sommige hebben een besloten karakter. De MR presenteert elk jaar in oktober het jaarverslag. Hierin wordt vermeld waar de MR zich het afgelopen jaar mee bezig heeft gehouden.
De vergaderdata tot eind van het schooljaar zijn:
09-01-2023
13-03-2023
15-05-2023
26-06-2023
De recente verslagen vindt u hier:
Betrokken betekent voor ons dat de leerlingen gemotiveerd zijn om te leren en
actief en geconcentreerd deelnemen aan de les. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze leerlingen zorg dragen voor elkaar en hun (directe)omgeving.
De leerkracht ziet elk kind en geeft persoonlijke, positieve aandacht. Betrokken leerkrachten maken het verschil.
Ouderbetrokkenheid is een voorwaarde voor een goede samenwerking tussen de ouders en de school.
Verantwoordelijk betekent voor ons dat ieder kind in staat is om kritisch te kijken naar zijn of haar eigen (leer)prestaties en gedrag, met respect en zorg voor (mede)mens, dier en materialen.
De leerkracht geeft de leerlingen ruimte en vertrouwen, wat verantwoordelijk gedrag uitlokt.
Ouders en school werken vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid aan de (school)ontwikkeling van het kind.
Nieuwsgierig betekent voor ons dat de leerlingen leergierig zijn, vragen stellen en geïnteresseerd zijn in leren en in elkaar.
Wanneer je nieuwsgierig bent wil je oprecht weten wat er speelt. Je wilt het begrijpen en bevatten; je staat aan!
Nieuwsgierigheid is in veel gevallen de motor achter het leren van nieuwe dingen.
Citaat Einstein: “Ik heb geen bijzondere talenten, ik ben alleen hartstochtelijk nieuwsgierig”.
Nieuwsgierigheid als team levert een professionele houding op, waardoor we elkaar inspireren, elkaars talenten zien en met elkaar samenwerken.
Met elkaar in gesprek gaan vanuit een nieuwsgierige houding zorgt voor wederzijds begrip en samenwerking.