Tekstgrootte
In ons TechLab komen innovatie, creativiteit en techniek samen.
Alle leerlingen krijgen de mogelijkheid om de 21e eeuwse vaardigheden te ontwikkelen en in de praktijk te brengen.
Naast computergestuurd werken, zoals Lego WeDo de Bee-Bot, scratch, Ozobots en de 3D printer zal ook het ‘oude ambacht’, zoals het werken met hout, en lessen uit de techniektorens behoren tot het aanbod.
Een balans tussen technologie, techniek en ambacht.
Betrokken betekent voor ons dat de leerlingen gemotiveerd zijn om te leren en
actief en geconcentreerd deelnemen aan de les. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze leerlingen zorg dragen voor elkaar en hun (directe)omgeving.
De leerkracht ziet elk kind en geeft persoonlijke, positieve aandacht. Betrokken leerkrachten maken het verschil.
Ouderbetrokkenheid is een voorwaarde voor een goede samenwerking tussen de ouders en de school.
Verantwoordelijk betekent voor ons dat ieder kind in staat is om kritisch te kijken naar zijn of haar eigen (leer)prestaties en gedrag, met respect en zorg voor (mede)mens, dier en materialen.
De leerkracht geeft de leerlingen ruimte en vertrouwen, wat verantwoordelijk gedrag uitlokt.
Ouders en school werken vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid aan de (school)ontwikkeling van het kind.
Nieuwsgierig betekent voor ons dat de leerlingen leergierig zijn, vragen stellen en geïnteresseerd zijn in leren en in elkaar.
Wanneer je nieuwsgierig bent wil je oprecht weten wat er speelt. Je wilt het begrijpen en bevatten; je staat aan!
Nieuwsgierigheid is in veel gevallen de motor achter het leren van nieuwe dingen.
Citaat Einstein: “Ik heb geen bijzondere talenten, ik ben alleen hartstochtelijk nieuwsgierig”.
Nieuwsgierigheid als team levert een professionele houding op, waardoor we elkaar inspireren, elkaars talenten zien en met elkaar samenwerken.
Met elkaar in gesprek gaan vanuit een nieuwsgierige houding zorgt voor wederzijds begrip en samenwerking.