Tekstgrootte
Wat fijn dat u interesse heeft in onze school! Hieronder leest u stap voor stap hoe het aanmelden werkt.
1. Kennismaking & rondleiding
We vinden het belangrijk dat u zich welkom voelt.
Een rondleiding kan al vanaf 2 jaar.
U krijgt rustig de tijd om de school te bekijken en uw vragen te stellen.
Na de rondleiding kunt u, als u dat fijn vindt, een voor-aanmelding doen.
2. Voor-aanmelding (tot 3 jaar)
Een voor-aanmelding is een eerste stap, maar nog geen definitieve inschrijving.
We nemen in deze fase nog geen toelatingsbesluit.
Het geeft ons wel alvast een beeld van uw interesse.
3. Definitieve aanmelding (vanaf 3 jaar)
Vanaf 3 jaar kunt u uw kind schriftelijk aanmelden via ons aanmeldformulier.
We kunnen de aanmelding behandelen zodra het formulier:
✔ volledig is ingevuld
✔ door beide gezagsdragende ouders is ondertekend
We helpen u graag verder als u vragen heeft over het formulier.
4. Toelatingsbesluit
Meld uw kind minimaal 10 weken voor de gewenste startdatum aan.
Zodra we alle informatie hebben, kijken we zorgvuldig of we kunnen aansluiten bij de onderwijsbehoeften van uw kind.
Daarna ontvangt u van ons het toelatingsbesluit.
5. Wennen op school
Vanaf 3 jaar en 10 maanden mag uw kind maximaal 3 wendagen komen.
Deze dagen plannen we in overleg met de leerkracht, zodat uw kind zich prettig en welkom voelt.
6. Leerplicht
Uw kind is leerplichtig vanaf de eerste dag van de maand na de vijfde verjaardag.
Leerlingenstop & beschikbare plekken
We denken graag met u mee. Hieronder ziet u waar nog ruimte is:
Schooljaar 2025–2026
❌ Groepen 3, 4, 5, 6 en 7 zitten vol
✔ Nog plek in: groepen 1, 2 en 8
Schooljaar 2026–2027
❌ Groepen 4, 5, 6, 7 en 8 zitten vol
✔ Nog plek in: groepen 1, 2 en 3
Schooljaar 2027–2028
❌ Groepen 5, 6, 7 en 8 zitten vol
✔ Nog plek in: groepen 1, 2, 3 en 4
Schooljaar 2028–2029
❌ Groepen 6, 7 en 8 zitten vol
✔ Nog plek in: groepen 1, 2, 3, 4 en 5
Wilt u een rondleiding plannen?
U bent van harte welkom!
Neem gerust contact op met Caroline van Heeringen (directie). Zij maakt graag een afspraak met u om de school te laten zien en uw vragen te beantwoorden.
Betrokken betekent voor ons dat de leerlingen gemotiveerd zijn om te leren en
actief en geconcentreerd deelnemen aan de les. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze leerlingen zorg dragen voor elkaar en hun (directe)omgeving.
De leerkracht ziet elk kind en geeft persoonlijke, positieve aandacht. Betrokken leerkrachten maken het verschil.
Ouderbetrokkenheid is een voorwaarde voor een goede samenwerking tussen de ouders en de school.
Verantwoordelijk betekent voor ons dat ieder kind in staat is om kritisch te kijken naar zijn of haar eigen (leer)prestaties en gedrag, met respect en zorg voor (mede)mens, dier en materialen.
De leerkracht geeft de leerlingen ruimte en vertrouwen, wat verantwoordelijk gedrag uitlokt.
Ouders en school werken vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid aan de (school)ontwikkeling van het kind.
Nieuwsgierig betekent voor ons dat de leerlingen leergierig zijn, vragen stellen en geïnteresseerd zijn in leren en in elkaar.
Wanneer je nieuwsgierig bent wil je oprecht weten wat er speelt. Je wilt het begrijpen en bevatten; je staat aan!
Nieuwsgierigheid is in veel gevallen de motor achter het leren van nieuwe dingen.
Citaat Einstein: “Ik heb geen bijzondere talenten, ik ben alleen hartstochtelijk nieuwsgierig”.
Nieuwsgierigheid als team levert een professionele houding op, waardoor we elkaar inspireren, elkaars talenten zien en met elkaar samenwerken.
Met elkaar in gesprek gaan vanuit een nieuwsgierige houding zorgt voor wederzijds begrip en samenwerking.