Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Wie zijn wij
    • Ons team
    • Teamleden in beeld
    • Missie en Visie
    • Mindfulness
    • Coöperatief (samenwerkend) leren
    • Techlab
    • Onderwijsresultaten
  • Organisatie
    • AURO
    • Medezeggenschapsraad
    • Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • TSO en BSO
  • Informatie
    • Jaarkalender
    • Schoolgids
    • Schooltijden
    • Schoolvakanties
    • Aanvullende informatie
    • Nieuwe ouders
    • Respectprotocol
    • Jeugdconsulent
    • Schoolondersteuningsprofiel
    • Procedure aanmelden nieuwe leerling
    • Vacatures
  • Contact

Procedure aanmelden nieuwe leerling

Betrokken

Verantwoordelijk

Nieuwsgierig

Aanmelden bij onze school

Wat fijn dat u interesse heeft in onze school! Hieronder leest u stap voor stap hoe het aanmelden werkt.

1. Kennismaking & rondleiding

  • We vinden het belangrijk dat u zich welkom voelt.

  • Een rondleiding kan al vanaf 2 jaar.

  • U krijgt rustig de tijd om de school te bekijken en uw vragen te stellen.

  • Na de rondleiding kunt u, als u dat fijn vindt, een voor-aanmelding doen.

2. Voor-aanmelding (tot 3 jaar)

  • Een voor-aanmelding is een eerste stap, maar nog geen definitieve inschrijving.

  • We nemen in deze fase nog geen toelatingsbesluit.

  • Het geeft ons wel alvast een beeld van uw interesse.

3. Definitieve aanmelding (vanaf 3 jaar)

  • Vanaf 3 jaar kunt u uw kind schriftelijk aanmelden via ons aanmeldformulier.

  • We kunnen de aanmelding behandelen zodra het formulier:

✔ volledig is ingevuld

✔ door beide gezagsdragende ouders is ondertekend

  • We helpen u graag verder als u vragen heeft over het formulier.

4. Toelatingsbesluit

  • Meld uw kind minimaal 10 weken voor de gewenste startdatum aan.

  • Zodra we alle informatie hebben, kijken we zorgvuldig of we kunnen aansluiten bij de onderwijsbehoeften van uw kind.

  • Daarna ontvangt u van ons het toelatingsbesluit.

5. Wennen op school

  • Vanaf 3 jaar en 10 maanden mag uw kind maximaal 3 wendagen komen.

  • Deze dagen plannen we in overleg met de leerkracht, zodat uw kind zich prettig en welkom voelt.

6. Leerplicht

  • Uw kind is leerplichtig vanaf de eerste dag van de maand na de vijfde verjaardag.

Leerlingenstop & beschikbare plekken

We denken graag met u mee. Hieronder ziet u waar nog ruimte is:

Schooljaar 2025–2026

❌ Groepen 3, 4, 5, 6 en 7 zitten vol

✔ Nog plek in: groepen 1, 2 en 8

Schooljaar 2026–2027

❌ Groepen 4, 5, 6, 7 en 8 zitten vol

✔ Nog plek in: groepen 1, 2 en 3

Schooljaar 2027–2028

❌ Groepen 5, 6, 7 en 8 zitten vol

✔ Nog plek in: groepen 1, 2, 3 en 4

Schooljaar 2028–2029

❌ Groepen 6, 7 en 8 zitten vol

✔ Nog plek in: groepen 1, 2, 3, 4 en 5

Wilt u een rondleiding plannen?

U bent van harte welkom!

Neem gerust contact op met Caroline van Heeringen (directie). Zij maakt graag een afspraak met u om de school te laten zien en uw vragen te beantwoorden.

 

Nieuwe ouders

Schoolgids

Jaarkalender

Schoolvakanties

Onze school Wie zijn wij Ons team Teamleden in beeld Missie en Visie Mindfulness Coöperatief (samenwerkend) leren Techlab Onderwijsresultaten
Organisatie AURO Medezeggenschapsraad Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad Ouderraad TSO en BSO
Informatie Jaarkalender Schoolgids Schooltijden Schoolvakanties Aanvullende informatie Nieuwe ouders Respectprotocol Jeugdconsulent Schoolondersteuningsprofiel Procedure aanmelden nieuwe leerling Vacatures
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Betrokken

Betrokken betekent voor ons dat de leerlingen gemotiveerd zijn om te leren en
actief en geconcentreerd deelnemen aan de les. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze leerlingen zorg dragen voor elkaar en hun (directe)omgeving.
De leerkracht ziet elk kind en geeft persoonlijke, positieve aandacht. Betrokken leerkrachten maken het verschil.
Ouderbetrokkenheid is een voorwaarde voor een goede samenwerking tussen de ouders en de school.

Verantwoordelijk

Verantwoordelijk betekent voor ons dat ieder kind in staat is om kritisch te kijken naar zijn of haar eigen (leer)prestaties en gedrag, met respect en zorg voor (mede)mens, dier en materialen.
De leerkracht geeft de leerlingen ruimte en vertrouwen, wat verantwoordelijk gedrag uitlokt.
Ouders en school werken vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid aan de (school)ontwikkeling van het kind.

Nieuwsgierig

Nieuwsgierig betekent voor ons dat de leerlingen leergierig zijn, vragen stellen en geïnteresseerd zijn in leren en in elkaar.
Wanneer je nieuwsgierig bent wil je oprecht weten wat er speelt. Je wilt het begrijpen en bevatten; je staat aan!
Nieuwsgierigheid is in veel gevallen de motor achter het leren van nieuwe dingen.
Citaat Einstein: “Ik heb geen bijzondere talenten, ik ben alleen hartstochtelijk nieuwsgierig”.
Nieuwsgierigheid als team levert een professionele houding op, waardoor we elkaar inspireren, elkaars talenten zien en met elkaar samenwerken.
Met elkaar in gesprek gaan vanuit een nieuwsgierige houding zorgt voor wederzijds begrip en samenwerking.